Uzayda son saatler; Alper Gezeravcı dönüşe geçiyor

GÜNCEL - 01-02-2024 11:11 3913 kez okundu.

Uzayda son saatler; Alper Gezeravcı dönüşe geçiyor

 

Türkiye'nin insanlı ilk uzay yolculuğunu yapan astronotumuz Alper Gezeravcı, 2 Şubat'ta Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan ayrılması bekleniyor.

 

Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, Uluslararası Uzay İstasyonu’nda son saatlerine girdi. 19 Ocak’ta 36 saat süren uzay yolculuğuna başlayan Gezeravcı, Uluslararası Uzay İstasyonu’na ulaştıktan sonra bilimsel deneyler gerçekleştirdi.

Uzayda 14 gün boyunca çeşitli üniversite ve araştırma kurumlarında misyon için hazırlanan, TUA ve TÜBİTAK Uzay Komisyonunca belirlenen 13 önemli deney çalışmasını yapan Gezeravcı’nın 2 Şubat’ta Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan ayrılması bekleniyor.

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
Bakan Çiftçi: Türkiye'de 2,2 milyondan fazla Suriyeli geçici koruma altında

Bakan Çiftçi: Türkiye'de 2,2 milyondan fazla Suriyeli geçici koruma altında

25-06-2026 - GÜNCEL

Helal belgeli ürünlerin ithalatında yeni dönem

Helal belgeli ürünlerin ithalatında yeni dönem

25-06-2026 - GÜNCEL